manifesto diziler kitaplar yazarlar kategoriler arama iletişim
     
 
 
diziler
edebiyat
şiir
sinema
inceleme

yeni çıkanlar
BİR YADİGAR EJDER KİTABI - Erhan Tuncer
UZAYDA PİKNİK - Arkadi ve Boris Ştrugatski
KİRAZ MEVSİMİ ve SİNEMA BİLETİ - Hakan Savaş

çok satanlar
ENDOKTRİNASYON VE TÜRKİYE'DE TOPLUM MÜHENDİSLİĞİ - Serdar Kaya
POSTMODERNİZM - Fredric Jameson
YENİ KARA FİLMLER - Selda Tan Özdemir

yayın programı
NİRENGİ KİTAP'TAN ÇAĞRI> - TÜRK SİNEMASI ARAŞTIRMALARI
RETHINKING THE QUR'AN Towards a Humanistic Hermeneutic - Nasr Hamid Ebu Zeyd
READING THE BOSS: Interdisciplinary Approaches to the Works of Bruce Springsteen - Roxanne Harde (Editor), Duncan A. Campbell (Editor)

 

Mehmet Fatih Çelikkaya

1982 Manisa doğumlu. Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi mezunu.

Yayınlanmasını istediğiniz dosyalarınız için mehmetfatihcelikkaya@hotmail.com adresine yazabilirsiniz.
 
   
DUZENLEDIKLERI

YENİ KARA FİLMLER
Mehmet Fatih Çelikkaya

Yeni Kara Filmler sizi tekinsiz bir evrene götürüyor... Ama sadece tekinsiz değil.

“Bu denli karanlıkken dünya, onu aklayıp paklamaya çalışan filmlerden söz etmenin anlamı yoktur şüphesiz. Sinema tarihinin en uzun yaşayan türü olan film noir ve ardılları hayata, düzene ve geleceğe dair sosyolojik coğrafyalar olarak üzerinde düşünülmeyi hak ederler. İlk dönem kara filmlerinden, değişen toplumsal ve bireysel kimlik üzerine vurgu yapan modern kara fil

devami ...
   

İSLAMCI ve PÜRİTEN
Mehmet Fatih Çelikkaya

“İslamcı ve Püriten” iki önemli düşünce adamı, Rasim Özdenören ve Sabri F. Ülgener hakkında. Oldukça derinlikli iki yazı var önümüzde. Demirhan oldukça “basit” iki soru soruyor:

Özdenören’e “İslamcı” diyebilir miyiz?

“Eğer İslamcılık, hayli politik vurgulara sahip bir yol haritası sunan ideolojik bir yapı olarak ele alınırsa, bu tanımla bekleyiş’in çelişeceği ve dolayısıyla bekleyiş üzerinden Özdenören’in İ

devami ...
   

KİRAZ MEVSİMİ ve SİNEMA BİLETİ
Mehmet Fatih Çelikkaya

Mandalina kabuğunun kokusundan film eleştirisi için ölçüt olur mu?

Kiraz Mevsimi ve Sinema bileti üç bölümden oluşuyor. İlk bölüm akademik mesafeden ve kurama boğulmuş film eleştirisinden sıkılanlar için. Hakan Savaş ilk bölümde, bir deneme yazarı estetiği ve inceliğiyle sinemayı yani hayatı anlatıyor. Kaybedenler Kulübü’nden Şangay’dan Gelen Kadın’a; Neşeli Hayat’tan Bir Zamanlar Anadolu’da’ya; Sonbahar’dan Hugo’ya, 2046’ya Hakan

devami ...
   

BİR YADİGAR EJDER KİTABI
Mehmet Fatih Çelikkaya

Tarih denildiğinde akla gelen şeyleri bir sayalım: imparatorlar, savaşlar, padişahlar, fatihler vs. Bütün tarih kitapları hemen hemen aynı bilgilerle doludur. Kimsenin ilgisini çekmez mesela; on altıncı yüzyılda bir demircinin hikayesi. Sinema tarihini de bu hep aynı anlatıdan ayrı tutamayız. Starların, büyük oyuncuların, büyük filmlerin tarihi. Yine kimsenin ilgisini çekmez sinemanın gerçek emekçileri olan adını bile bilmediğimiz insanların hikayesi. Ama asıl hi

devami ...
   
YAYINA HAZIRLADIKLARI

SİNEMA İDEOLOJİ POLİTİKA - SİNEMASAL YAZILAR I
Mehmet Fatih Çelikkaya

Nirengi Kitap, Sinemasal'dan seçme yazıların birinci cildini kıvançla sunar.
İşte Türkiye'in en ağır sinema dergisinin birikimi: Daha önce yayımlanmamış, yayımlandığında ise çok bepenilen, aranan -büyük ihtimalle çevrede fotokopileri dolaşan- makaleleriyle şu an elinizde.
Fotokopi kalabalığı istemeyen, "elimin altında kitap olsun" diyen herkese...

devami ...
   

DİSPARÖNİ
Mehmet Fatih Çelikkaya

Tıpta ‘ağrılı cinsel birleşme’yi tanımlamak için kullanılan disparöni, Kaya’nın romanında çok sayıda mecazi anlama bürünüyor. Disparöni, hep bekleyen bir kadınla hep arayan bir adamın, hep düşünen bir kadınla hep hareket eden bir adamın, hem birbirleriyle hem de hayatla kurdukları sancılı ilişkinin öyküsü. Bir yanda, toprağın altında gömülü antik uygarlıklar, diğer yanda, yanıp sönen parlak kamera ışıklarının ortasında yükselen bir Ortaçağ

devami ...
   

POSTMODERNİZM
Mehmet Fatih Çelikkaya

Günümüz kültür kuramcılarının başında gelen Fredric Jameson’ın uzun süredir baskısı olmayan kitabı "Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı" gözden geçirilmiş yeni baskısıyla çıktı.

Jameson bu kitabında ideoloji, ekonomi, sinema, video, mimari ve edebiyat alanlarında yetkin çözümlemeler yaparak hem modernizmi hem de kitabın asıl konusu olan postmodernizmi tarihsel bir kesit içinde günümüze kadar getirerek inceliyor.

devami ...
   

AMERİKA SEN BUSUN!
Mehmet Fatih Çelikkaya

tamam peki on bir eylül tamam peki usame
tamam peki müdahale tamam peki felluce
tamam peki chavez tamam peki kum mollaları
tamam peki eminem tamam peki hispanik

şimdi durup düşünelim şimdi kimyevi gübreden bomba yapmayı
ölmeseler bile üstleri başları anladınız mı espri anlayışı var adamların
süper heroları porno dükkanları yeşil kartları özkökleri çandarları
çandarlı halil paşa çıkarıp masanın üstüne

devami ...
   

FİLDİŞİ KUYU
Mehmet Fatih Çelikkaya

Aslında 'fildişi kule' diye bir şey yok. Yazar eserini hazırlarken gündelik hayatla arasına mesafe koymak zorunda; ama bunu sanıldığı gibi herkese yukarıdan bakan, hayattan kopuk bir kulenin içinden değil, aksine, hayatla, insanlıkla, insanlığın acılarıyla özdeşleşen bir yerden yapıyor. Yazar, gündelik hayattan bahsediyor göründüğü zamanlarda bile, gündelik hayatın derinlerinde saklanan “gerçek hayat”la ilişki kuruyor aslında. Edebiyat da psikoloji de görü

devami ...
   

SİNEMA GÖSTERGEBİLİMİ
Mehmet Fatih Çelikkaya

“Sinematografi bizimle konuşmaktadır, girift kontrpuanlar oluşturan bir çok sesle konuşmakta ve onu anlamamızı istemektedir.

Bu çalışma sinema dilinin sistemli, köklü bir biçimde betimlenişi, sinematografinin dilbilgisi değildir. Amacı yalnızca seyircileri, bir sinema dilinin varlığı düşüncesine alıştırmak ve bu alanda gözlemlerde bulunmalarını, düşünmelerini sağlayabilmektedir.

Dil alanında bildirinin sürecini içeriğinden, yani Na

devami ...
   

NIETZSCHE ve DİN
Mehmet Fatih Çelikkaya

(Deli) “Tanrı nerede?” diye bağırdı. “Size söyleyeceğim. Öldürdük onu –siz ve ben. Hepimiz onun katilleriyiz. Ama bunu nasıl yaptık? Denizi nasıl içebiliriz ki? Bütün ufku silmek için bu süngeri kim tutuşturdu ki elimize? Yeryüzünü güneşinden ayırırken ne yapıyorduk ki bizler? Nereye gidiyor şimdi yeryüzü? Bizler nereye gidiyoruz? Bütün güneşlerden uzağa? Sürekli olarak salınıp durmuyor muyuz? Geriye, yana, öne, bütün yönlere? Hiç alt ya da üst

devami ...
   

UZAYDA PİKNİK
Mehmet Fatih Çelikkaya

“Canlı, özgün bir tada sahip ve hoş… olay bakımından grift, ayrıntı bakımından iyi planlanmış, standart ve fikri bakımdan mükemmel.” —Ursula K. Le Guin

“Eğer sadece tek bir Sovyet dönemi Rus bilimkurgu romanı okuyacaksanız, bu Arkadi ve Boris Ştrugatski'nin esrarlı, sorularla dolu Roadside Picnic'i olmalıdır.” —io9

“Hiç şüphesiz, güçlü, klasik bir bilim kurgu eseri. Kesinlikle tavsiye edilir.” —The Complete Review

devami ...
   
 
kategoriler
bilimkurgu
din
felsefe
göstergebilim
kadın çalışmaları
edebiyat
| tüm kategoriler
 

eleştiri / tanıtım
ÜÇÜNCÜ ADAMLARA SELAM OLSUN!
2014-11-09
“SİNEMA BİR GEÇİŞ DÖNEMİ YAŞIYOR”
2013-02-01
MANDALİNA KABUĞUNUN KOKUSU FİLM ELEŞTİRİSİ İÇİN ÖLÇÜT OLUR MU?
2013-02-01
YÜZEYDEN DERİNE: FİLDİŞİ KUYU ÜZERİNE
2012-08-02
KARA FİLMLER, MODERN DÜNYANIN DERİN GÖLGELERİ
2012-07-02
FİLDİŞİ KULE DEĞİL, FİLDİŞİ KUYU!
2012-07-02